Tanke # etthundraelva....

Jag blir så trött.
Det är ju helt sjukt att allt i mitt liv kretsar runt en enda sak.
Att bli med barn.
Jag kan inte tänka på något annat alls och det sjuka är hur lätt kroppen märker av det oxå.
Min kropp fungerar inte alls som den ska, vilket är sjukt jobbigt.
Att det är tungt på jobbet just nu gör det inte lättare heller.
Jag känner mig så sjukt stressad för allt.
Jag är stressad över att inte vara gravid, över att bli gravid, jobbet, vänner, att inte hinna vara en bra fru,
att inte tynga ner andra, min vikt, mina trötta påsar under ögonen mm
Ja alltså min stresslista är lång.
Jag blir stressad över att bara ens skriva ner vad som gör mig stressad.
 
Något jag tror skulle underlätta är nog om jag börja träna igen.
Vilket jag iofs inte har någon ork till överhuvudtaget. Motivationen ligger nere på noll.
Skulle oxå behöva någon att gå och träna med, fast jag är så sjukt osugen på att gå på gym eller köra pass.
Jag vill bada, typ simma och göra vattengympa.
Jag vill göra lugna saker, inte springa runt som en galning, jag behöver koppla av.
 
Jag behöver umgås med mina vänner och min familj.
Fast jag vet att jag alltid bokar in alldeles för mycket saker hela tiden.
Och då blir jag oxå trött.
Jag önskar att mitt liv var mer spontat än vad det är.
Man kanske ska ta och försöka bli mer spontan.
 
Jag känner oxå att jag vill resa bort.
Varför känner man alltid så när man är lite nere.
Man vet ju att bara dra iväg inte löser några problem.
Kanske kan man slappna av och njuta lite för stunden, men när man åker hem så är vardagen och tankarna där igen.
 
Jag tänker hela tiden att jag ska vara positiv och glad.
Jag är ju det när jag träffar andra, men det är konstigt att det är så svårt att öppna sig och bara prata ut.
Någon gång måste det ju brista.
Känns som om det är på G. Vi får väl se vem det är som råkar ut för mitt total depp.
 
Nä nu ska jag ta mig i kragen och rycka upp mig innan min fantastiska man kommer hem.
 
Imorgon ska jag träffa en tjej som jag inte har träffat på ett helt år och som jag faktiskt bara har träffat tre gånger i mitt liv.
Jag tror att vi kan ha superroligt ihop och jag tror att hon är en tjej man kan få mycket styrka och energi av :)
 
Kram på er!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0