Födelsedag:D

Idag fyller jag 26år.. Inte så mycket att fira.. 25+ :-) Fick i alla fall visa leg på ica igår när jag skulle köpa cigg till Pappa:D hahaha hon i kassan blev helt röd i ansiktet och sa grattis i förskott:.
Vakna av att Christian hade gjort frukost på sängen till mig. Jättegoda varma mackor med parmaskinka och mozzarella:D Supergott. Juice, frukt och varm oboy:D Kan inte bli mycke bättre start på dagen:D Vi åkte till centrum, åt lite glass och köpte en klänning som jag ska ha på mig när jag har min födelsedagsfest. Sen bjöd jag över Mamma och Putte på tårta. Va nere på kolonin och plocka lite hallon:D mm det va gott.
Sen åt vi middag på Vapiano i stan:D
En otroligt mysig dag:D Tack!!

Skansen

Tyvärr så jobbar ju Christian den här veckan när jag är hemma och inte har något att göra.
Trist!
Men i onsdags var han i alla fall ledig, så vi åt frukost tillsammans och sen åkte vi in till stan.
Vi köpte oss en varsin kaffe, Jag en latte och han en latte frapino från Espresso house.
Godast kaffe i stan!
Efter det mötte vi upp Marren och hela familjen för att gå på skansen.
Tyvärr så valde alla djuren att gömma sig dem dagen men vi hade trevligt ändå. Till lunch åt vi våfflor, det var riktigt gott och längesen..
Efter skansen så åt jag och Christian middag i stan och sen såg vi Harry Potter på bio.
En riktigt bra dag.
I torsdags åkte jag ut till Värmdö till Louises landställe.
Där va hon, Johan, Jenny, Henke, Carro, Sofie och Henrik. Vi spela kubb, åt jättegod middag och drack en hel del.
Jag la mig kl 4 men jag hörde Louise gasta runt till kl 7!! Galning.. :D
 Dagen efter åkte jag hem ganska tidigt eftersom jag hade en läkartid då. Det va synd, hade gärna stannat längre.

Idag (lördag) och imorgon ska jag bara va hemma och ta det lugnt, vila upp mig lite eftersom jag inte känner mig helt 100..
Vill ju va frisk till nästa vecka då jag och Christian ska bila runt lite neråt i Sverige, sova tält 2 nätter och på hotell 2 nätter. Gå på Liseberg och se U2 på Ullevi  Ska bli otroligt mysigt :D Ha det så bra! kram

Grekland 14 – 21 juli 09

Så bar det äntligen iväg till Grekland.
Kl 4 på morgonen hämtade jag och Christian upp Jannike, han skjutsade sedan oss till Centralen och därifrån åkte vi Arlanda express.
Väl framme i tid på Arlanda visade det sig självklart vara nått fel på flygplanet.
Efter en skakig flygning, försenad buss, mm var vi äntligen framme 3 timmar senare än beräknat..
 Så vi missa tyvärr ett par soltimmar.. Men vi fick sova en stund och sen gick vi ut på kvällen för att se vart vi hamnat någonstans..
Det visa sig va en otroligt liten och charmig stad vi kommit till.
God mat, god dricka, trevligt folk, bra shopping, otroligt fin strand och vattnet var fantastiskt :D

En av dagarna åkte vi ut på en båttur runt om kusten vid Tsillivi , Laganas m.m Otroligt vackert!
 Vi gjorde flera bad stopp och fick även simma in i några grottor där sanden var kritvit och vattnet klart och turkost.
Vi fick även gå iland vid en väldigt liten och trevlig by där jag och Jannike drack en varsin milkshake på ett litet mysigt café, vi han också med en liten promenad längst strandkanten.
Vi var ute och festa tre av kvällarna.
Vi lyckades hitta en liten bar på andra sidan av stan som hette Paradise Cocktail Bar.
Det var en sån otroligt bra stämning där, trevlig personal med ett otroligt bra koncept.
Varje gång vi kom dit fick vi olika hattar och annat roligt att ha på huvudet :D Blev lite lättare stämning då.
Deras drinkar var det godaste jag smakat någonsin! Tonys special va den bästa, en söt och jättegod rosa tjejdrink :D
 Vi dansa, skratta och träffa på en massa roliga norskor och britter.

På stranden lärde vi känna killen som hyrde ut solstolarna, så han ordnade platser längs ner mot vattnet varje dag till oss. ( De allra bästa platserna )
Spelade ingen roll när på morgonen/dagen vi kom dom fanns alltid till oss. Gulligt!
Och sol fanns det gott om. Vi hade runt 32-37grader varje dag. Så skönt så man blev lite röd och brun:D

Men en vecka där räckte gott och väl för jag längtade hem sista dagarna.
När jag kom hem så kom Älskling med Gula rosor till mig! (Min favorit gula) Släppte mig inte en enda gång den kvällen :D UNDERBART!!

Snart:D

Snart bär det av till Grekland för en veckas semester. Som jag har längtat :D
Men jag har ju sån j*vla resfeber, har mått illa hela dan.. Blir galen. Hatar ju tyvärr att flyga. Men det ska gå bra den här gången också.
Christian skjutsar oss till Centralen och därifrån åker vi tåget som tar 20min. Skönt. Måste tyvärr gå upp halv fyra i natt. :(

Förresten så har jag och Christian äntligen fått våra biljetter till U2 på Ullevi:D 31 juli. Ska bli så jäkla grymt!!

Men ni får ha det så skönt här hemma så hoppas jag att vi ses snart igen. Älskar er!!

UNDERBART!!

Det är otroligt härligt, skönt och underbart att ha semester:D
Hela den här veckan har jag varit på Svartsö med Christian. Johan och Louise följde med oss ut på måndagen och åkte hem dagen där på. Kul att dom fick se landet.
Vi har solat, badat, ätit glass, plockat smultron, blåbär och kantareller, klappat lamm. m.m
Allt sånt som man gör när man är på landet.
Katten springer runt ute och bara njuter. Synd att behöva ta med henne hem till lägenheten i kväll.. Hon har det så bra här ute i skärgården..
Varje dag har jag startat med en löprunda eller en lånpromenad, så himla skönt, Jag och Christian har avslutat varje kväll med en till långpromenad.
Har slagit vad med Jannike om att jag ska kunna ha ett par av mina shorts som var lite för små för mig för 1,5 vecka sen på tisdag när vi är i grekland.. Så nu har jag kämpat och varit nyttig hela veckan, bara en glass och en liten bit rabarberpaj har fått plats i magen.. :)
Så vi får se på tisdag om jag lyckats...
Taxin hämtar oss kl 4 på natten till tisdag och flyget går 06,15. Tidigt!
Det ska bli så himla skönt att komma iväg ett tag. Slippa laga mat, diska och städa.
Äta god mat, dricka gott, sola och bada och bara umgås med Jannike. Vi har riktigt roligt ihop, och bråkar aldrig.
Älskar henne verkligen!

Ne nu ska jag äta lunch, sen packa, kanska ta ett dopp och sen åka hem.

Imorgon ska jag träffa Emmy! Som jag har längtat efter henne flera månader nu!! MYS!!

Semester!! Äntligen.

Så var det äntligen dags för 5veckors semester :D Ska bli hur skönt som helst.

Semestern började med en härlig grillning i Larsbergsparken med Agnes, Wretman, Ida, Steenberg, Kusin Richard , Fredrik, mm.  Vi grilla korv, drack rosé och spela kubb.
Vädret var inte riktigt på vår sida så vi gick hem till Ida och Andreas. Där lyssna vi på musik och spelade spel :D
Riktigt roligt och mysigt.
En hel del skratt blev det också :D

I lördags va jag rätt bakis, hade tvättstugan och städa hela dagen.
 Christian var ledig så det var skönt att vi var två som hjälptes åt.
På kvällen gick vi ut och åt middag och sen såg vi Ice age i 3D på bio. Mys!
Idag har jag varit på långpromenad med Jannike sen gick vi förbi kolonin och åt massa Jordgubbar , gott.
Ikväll ska jag träffa Alexandra. Ska bli trevligt för det var så längesen.
Sen ska det packas eftersom jag ska ut i skärgården imorgon och blir nog där hela veckan :D

Semester!!

Äntligen är det sista dagen på jobbet:D
Vi ska sitta ute i solen och njuta av att det bara är ett par timmar kvar till semestern börjar. Vi ska även bjuda barnen på pizza från torsviks pizzeria:D det blir gott!
Hoppas att vädret håller i sig för ikväll blir det grillning, brännboll och dricka rosé med underbara vänner:D